جستحو بر اساس نام آزمایش

جستجوی آزمایشات
 
غربالگری جنین

  

 

 

تست غربالگری در ازمایشگاه پاتوبیولوژی ویلسون:

 

 

 

 

 

 
 
 

نرم افزار غربالگری جنین آلفا

اولین نرم افزار تولید شده در جهان جهت غربالگری سندرم داون. جامع ترین الگوریتم محاسباتی جهت تخمین ریسک ناهنجاری های کروموزومی

 این برنامه توسط پروفوسور N.J.Wald طراحی شده و تا کنون برای میلیون ها مادر باردار آزمون های غربالگری را در 50 کشور دنیا و از جمله ایران انجام داده است. نکته بسیار مهم و قابل توجه اینکه نتایج به دست امده بر اساس میانه های کاملا ایرانی استخراج شده است. این میانه ها از بررسی اطلاعات حدود پانزده میلیون مادر باردار ایرانی در مناطق مختلف ایران و بر اساس روش های مختلف محاسبه شده است. این اعداد به صورت مرتب توسط متخصصان شرکت Logical medical System انگلستان بروز رسانی می شود.

  • امکانات جدید آلفا

غربالگری مسمومیت بارداری Pre-Eclampcia در سه ماهه اول بارداری کاهش 50 درصدی میزان موارد مثبت کاذب با بکارگیری فاکتور DVPI افزایش میزان تفکیک DR با استفاده از تست جدید PLGF، امکان Auto Monitoring و.......

  • آنچه یک برنامه خوب باید داشته باشد

بدون شک و هیچ اغراقی سیستم جامع غربالگری آلفا همه ی آنها را همزمان دارد:صحت علمی و مستند بودن نتایج بایستی با اطلاعات و امار منتشره در موارد مشابه هم خوانی داشته باشد. برای تخمین میزان خطر پذیری سندرم داون روش و معیار های مختلفی باید مد نظر باشند که عبارتند از: سن ، وزن ، Free beta HCG-PLGF-DVPI PAPP A & NT وجود و یا عدم وجود استخوان بینی در سه ماهه اول و Inhibin A، AFP-UE3-PLGF-Total HCG در سه ماهه دوم.

اطلاعات مورد استفاده بایستی به صورت مستند و معتبر در برنامه نگهداری شوند و نمونه های نرمال توانایی تفکیک کردن MOM را داشته و تحت کنترل کاربر باشد.تحلیل و بررسی باید فقط بر پایه پروتکل های سه ماهه اول دابل تست، Combined و سه ماه دوم تریپل مارکر، کواد مارکر و آزمون یکپارچه (integerated)  باشد و تمام نتایج مثبت و منفی را تقسیم بندی و تفکیک نماید و همچنین باید توانایی های تاثیر گذار بودن عوانل مدخله گر زیر را داشته باشد:

بر اساس سن، وزن، قومیت، دیابتی بودن و سیگاری بودن مادر و نیز سن جنین، MOM در بارداری قبلی، بارداری دوقولویی، بارداری خارج رحمی و همچنین تاثیر نتایج باردار قبلی و دیگر عوامل ناثیر گذار مانند تعداد بیماران غربال شده قبلی، میزان جواب های مثبت (واقعی) قبلی، تعداد دفعات به روز رسانی MOM های نرمال برای شناسایی و تصحیح اشتباهات احتمالی توزیع سنی جمعیت غربال شده، ردیابی مورد انتظار و تعداد دفعاتی که سیستم جواب مثبت کاذب داشته است در قیاس با توزیع سنی و نشانگر های غربالگری;  اعتبار بخشی به تخمین احتمال برنامه انجام شده از مهمترین ویژگی های یک برنامه جامع می باشد. بدین صورت که یک برنامه جامع بایستی امکان وارد کردن اطلاعات مربوط به نتایج بارداری و محاسبه میزان احتمال خطر به سندرم داون در یگ گروه جمعیت خاص را داشته باشد. همچنین باید میان امار حاصله خود با دبگر امار های موجود مقایسه ای انجام داده و نتایج این مقایسه را اعلام کند ; پر واضح است که لازمه کار صحیح ، اموزش صحیح و کم خطا وبا برنامه می باشد. آموزش کاربران و نصب و راه اندازی برنامه مستقیما توسط متخصصان شرکت الفا انجام می شود.

 

  توجه:ازمایشگاه جهت تعیین سن جنین برای ثبت در نرم افزار تنها بر اساس گزارش سونوگرافی عمل نموده و متاسفانه  از LMP  اعلام شده توسط مادر و یا سن جنین محاسبه شده ,  توسط پزشکان محترم نمی توان برای این منظور استفاده نمود.